Роботодавець "на дім": що внесли в нові правила дистанційної роботи

14
вересня
2020

Дистанційну роботу в Україні вирішили врегулювати законодавчо. Депутати зареєстрували проєкт закону №4051, в якому прописані правила роботи українців на віддаленій роботі. Якщо він буде ухвалений, то з'явиться чітке розмежування, що таке "дистанційна робота" і "робота вдома".

Дистанційна робота – це коли працівник виконує роботу не у приміщенні роботодавця, а сам вибирає, де працювати і сам відповідає за безпеку і наявність умов для праці. 

Робота вдома – працівник працює вдома і не може змінити місце роботи без відома роботодавця. При цьому роботодавець повинен забезпечити співробітника технікою та інструментами для виконання роботи.

У цьому ж проєкті закону прописані нові права й обов'язки роботодавців і працівників. Наприклад, роботодавець може прийти додому до співробітника і перевірити, чи є у нього умови для роботи вдома.

Дистанційна робота починаючи з весни цього року стала чи не єдиним рішенням практично для всіх сфер малого і середнього бізнесу після запровадження жорсткого карантину в Україні. Але саме в той момент з віддаленою роботою виникало чимало проблем, які стосувалися не тільки самої можливості роботи з дому, а й безпеки компаній та їх даних.  

Найскладнішим стало перевести велику кількість співробітників на "дистанційку", розповідає Надія Омельченко, віцепрезидентка "ІТ-Інтегратор". "Якщо раніше віддаленим доступом користувалися одиниці, то буквально за тиждень потрібно було організувати його для сотень, а в деяких випадках для тисяч співробітників", – розповідає Надія.

Часто обладнання для віддаленого підключення співробітників до корпоративних мереж просто не витримувало навантаження, кажуть роботодавці. 

Сайт "Сьогодні" розібрався, як зміниться робота вдома, які права й обов'язки з'являться у працівників